Naujausi produktai

Apklausa
Ar valote liežuvį?


Akcijos

Perkamiausi

Laimės ir grožio formulė

Laimės ir grožio formulė

Artėjant rudeniui mes tampame dar labiau nelaimingi ir nusivylę, nes matome ant savęs per vasarą priaugtus nereikalingus kilogramus. Tuomet griebiamės drastiškų dietų, imame perdėtai daug sportuoti. Kas dar labiau suerzina, nes dieta eilinį kartą mum nepadeda, o tik sukelią dar didesnį persivalgymą iš nevilties ar pykčio. Raumenis skauda, atrodo mankšta irgi nepadeda, taip susidomėjimas judesiu greit dingsta. Todėl, manau, kad geriau pamėginkime ištisus metus bent iš dalies vadovautis keletu mažų patarimų, kurie padės išlikti gražiais, laimingais, pastovaus svorio, o gal net ir sulieknėti. 


1. Išmokti pajusti alkio ir sotumo jausmą. Žmonės, turintys maisto sutrikimų ar didelį antsvorį, gali nebesugebėti atskirti šių jausmų, taiga patariama maitintis reguliariai kas 3-4 val., nedidelėmis porcijomis, taip greitu laiku turėtu vėl pasijusti alkis ir sotumas. Pradėkite valgyti tuomet kai jaučiatės alkani, valgio metu stabtelkite ir paklauskite savęs ar jum skanu, ar tokio maisto ir norėjote, ar dar nesate sotūs. Jei jaučiatės sotūs iškart stokitės nuo stalo, jei dar alkani – valgykite toliau. Valgydami nežiūrėkite televizoriaus, nespręskite iškilusių problemų, neskaitykite. Tiesiog mėgaukitės. Visuomet valgykite tai ko norite, nevaržykite savęs. Jei norite picos – ją ir valgykite, nes suvalgę nedaug pajusime sotumą ir nekils noras ją suryti visą, nes žinosime, ka dir vėl panorėję jos visada galėsime gauti. Ką duoda dietos, savęs ribojimas? Persivalgymą. Tarkime leidžiate sau suvalgyti tik košės. Jausitės nelaimingas, tada dar griebsite sausainį, dar riešutų, saldainių, kol visiškai persivalgysite, tačiau laimingas nebūsite. Priešingai, apims liūdesys, pyktis, būsite suvartoję daug daugiau kalorijų nei, kad būtumėte suvalgęs kelis gabalėlius picos. Todėl labai svarbu valgyti tai ko norite ir nustoti tik pajutus jog esate sotus. Taip niekuomet neturėsite problemų su svoriu.

2. Judėti. Šimtus kartų girdėta, bei skaityta, jog norint būti lieknu, sveiku ir energingu – būtina mankštintis. Tai reikalinga mūsų kūnui ir sielai. Turime būti fiziškai aktyvūs bent 30 min kasdien. Nesvarbu ar iškart visą laiką sportuosite, ar išskaidysite po kelis kartus. Pajutę kiek laimės hormonų sukyla, kiek daug energijos suteikia, greitu laiku trukmę norėsite pailginti. Užsiimkite bet kokia jums patinkančia veikla: plaukimu, joga, vandens aerobika, bėgimu, nesinaudokite liftais, šokite tvarkydami namus, prailginkite pasivaikščiojimą su šuniu. Svarbiausia judėti, visiškai nesvarbu kokio lygio fizinį aktyvumą pasirinksite. Keletas argument dėl ko pati dažniausiai renkuosi greitąjį ėjimą: ryšys su gamta, pagerėja kvepamivas, neapkrauname sąnarių, kelia nuotaiką, nesuprakaituojame stipriai, visiškai nemokamai, ramus miegas naktį, greitėja medžiagų apykaita, treniruojasi širdis, stiprėja raumenys ir kaulai, gerėja kraujotaka, tai visiškai saugu, senatvės atitolinimas, apsivalo mintys.

3. 60% maisto raciono turi sudaryti šviežūs vaisiai ir daržovės. Termiškai neapdorotose daržovėse ir vaisiuose gausu enzimų, kurie labai stipriai pasitarnauja virškinimui. Organizmas pats praktiškai neeikvoja savo energijos jų skaidymui. Vaisiai ir daržovės tarsi patys save suvirškina, o mūsų kūnas tiesiog pasisavina tai ko jam reikia. Todėl valgant bulves, kruopas, makaronu, žuvį ar mėsą (beje visš čia išvardintų produktų negalima maišyti tarpusavyje, vieno valgymo metu išsirinkite tik vieną iš čia esančių) šalia suvartokite didžiulę porciją šviežių daržovių, be riebių padažų. Paskaninkite įvairiais prieskoniais, citrina, šlakeliu aliejaus. Jei salotos be majonezo jum naujiena, išmokite gaminti žaliavalgiškąjį variant – iš riešutų. Receptų labai daug internete. Suvartodami porciją daržovių kartu su kitu maistu, jūs padėsite organizmui greičiau viską suvirškinti ir nepatirti didelės žalos, ko pasekoje mažės ir svoris. Valgykite kruopas su daržovėmis, makaronus su daržovėmis, bulves su daržovėmis, žuvį ar mėsą taip pat su daržovėmis. O norėdami kažko skanaus rinkitės uogas ir vaisius. Juose esantis cukrus mūsų virškinimui ir kūnui nėra priešas. Šviežūs vaisiai ir daržovės puikiausia profilaktinė priemonė prieš vėžį, nes jie kovoja su kancerogenais. 

4. Kartą savaitėje padarykime iškrovos dieną arba tapkime žaliavalgiais. Jei gyvenimas be gyvulinės kilmės produktų jūsų kasdienybėje yra visiškai naujas dalykas, pradėkite nuo to, kad vieną savaitės dieną maitinkitės tik vegetarišku maistu (vegetarai nevalgo mėsos ir žuvies). Po mėnesio, tą vieną dieną paverskite veganiška diena (veganai nevartoja jokių gyvulinės kilmės produktų). Praėjus dar kažkuriam laikui, kada jau jausitės pasiruošę, valgykite vien šviežius vaisius ir daržoves (niekaip neapdorotus), kol galų gale jausitės pakankamai stiprūs – savo dieną gerti tik natūralias sultis, o vėliau net ir tik vandenį. Dauguma mitybos specialistų tai vadina pasninko arba iškrovos diena. Šią savo dieną padovanokite sau. Paskaitykite mėgiamą knygą, išeikite pasivaikščioti, pasidarykite masažą, pagulėkite aromatinėje vonioje, galite pasidaryti vidinį valymasi - klizmą. Taip palepinsite, bei pailsinsite ir organizmą, ir kūną, ir sielą, ir mintis, tai taip pat padės išlaikyti pastovų svorį (iškrovos dienos metu netenkama nuo 500 gr iki 1 kg). Pradžioj gal bus sunku, bet vėliau imsite laukti tos dienos, dėl to nuostabaus lengvumo jausmo. Ir gal tokios dienos kai norėsite žaliavalgiauti, tapti vegetarais ar veganais jau atsiras net dvi savaitėje. Badauti tik sultimis ar vandeniu nepatariama daugiau kaip tris dienas is eilės, vieną kartą per mėnesį, arba 4 kartus per menesį, po vieną dieną per savaitę. Taip pat jaunesniems nei 18 metų paaugliams to daryti nepatariama be gydytojo priežiūros. Ilgalaikiams gydomiesiems badavimams būtina tinkamai pasiruošti.

5. Mylėkite save. Kaip mus gali mylėti kiti, žavėtis mumis, jei patys savęs nemylime? Taigi nuo rytojaus kiekvieną rytą(o gal jums tai patiks daryti ir daug kartų per dieną) pažiūrėkite į veidrodį ir pasakykite sau : Aš tave myliu, tu pats gražiausias ir tobuliausias Dievo kūrinys. Tu esi laimingas, stiprus ir savimi pasitikintis nuostabus žmogus. Tuomet nusišypsokite sau, pasimaivykite , pašokite ar padainuokite Pamatysite, kad pozityvus, neiškreiptas mastymas apie save atneša labai daug gero. Visi aplinkiniai irgi matys jus kaip idomią, puikią ir gražią asmenybę. Mylėkite save ir viską kas jus supa. Kiekvieną vakarą prieš užmiegant padėkokime, tam kuo tikime, už nuostabią dieną. 


Būkime laimingi!!!

Parengė: Indrė Trusovė.

Nuotraukos autorė: Indrė Gedmintė.



0 Komentaras (-ai) "Laimės ir grožio formulė"

Komentuoti

Jūsų vardas:


Komentaras: Pastaba: HTML neverčiamas!

Įveskite saugos kodą: