Naujausi produktai

Apklausa
Ar valote liežuvį?


Akcijos

Perkamiausi

Druskos pertekliaus žala mūsų organizmui

Druskos pertekliaus žala mūsų organizmui

Turbūt retas žmogus įsivaizduoja gyvenimą be druskos. Žiupsnelis į rytinę košę, vėliau pagardiname sriubą ar salotas ir t.t. O kiek dar yra druskos produktuose, kuriuos nusiperkame jau pagamintus? Ir štai, mes jau gerokai viršijame rekomenduojamą neviršyti paros druskos normą.

Šiuo metu gydytojai mums pataria per dieną suvalgyti 1–3 g druskos. Deja, suvalgome apie 20–30 g ir daugiau. Druska reikalinga žmogaus organizmo medžiagų apykaitos procesams. Jei jos trūksta, galime netekti per daug skysčių. Tai vadinama dehidratacija. Tokiais atvejais ligoniams į veną lašinami druskos tirpalai arba rekomenduojama gerti daug pasūdyto vandens. Tačiau mums reikalingas labai mažas jos kiekis.

 Druskos pertekliaus žala mūsų organizmui:

·         didina nervų sistemos dirglumą.

·         gali būti pirminės arterinės hipertenzijos priežastis.

·         gausus druskos vartojimas atima iš mūsų organizmo energiją.

·         skatina kalcio šalinimą iš organizmo.

·         gali būti insulto priežastimi.

·         kenkia virškinamojo trakto gleivinei.

·         padažnėja epilepsijos priepuoliai.

·         sulaiko audiniuose vandenį ir jau tai gali būti jų ligos priežastimi.

·         kenkia inkstams, šlapimo pūslei, kraujagyslėms.

·         lėtina medžiagų apykaitą, to pasekoje auga svoris.

·         druskos perteklius varo prakaitą, todėl padaugėja peršalimo ligų.

·         didina riziką susirgti skrandžio vėžiu.

·         sukelia kaulų retėjimo ligas.

·         itin nukenčia širdis nuo gausaus druskos naudojimo. Širdies raumuo labai jautriai reaguoja į natrio – kalio pusiausvyrą kraujyje - druska suardo tą pusiausvyrą. Pagausėjus natrio, širdies raumuo pradeda dažniau susitraukti, pakyla kraujospūdis.

Taigi, išeitis yra tik viena - mažinti suvartojamos druskos kiekį. 

Pamažu šalinant iš raciono druską, iš pradžių organizmas, negaudamas jos, stengsis pašalinti jos perteklių, kas gali sukelti dažnesnį šlapinimasi.  Atprasti nuo nesaikingo druskos vartojimo nesunku – jau po dviejų savaičių skonio receptoriai atsikuria ir galime jausti tikrąjį maisto skonį. Geri druskos pakaitalai – džiovinti jūros kopūtai, česnakai, svogūnai, krienai, ridikai, petražolės, krapai, spanguolės, granatų, apelsinų sultys, kai kurios žolės.

Išmokime skaityti įsigyjamų, jau pagamintų produktų etiketes. Ne visada druska yra vadinama druska. Maistinėje sudėtyje ji gali būti įvardinta kaip sodos bikarbonatas, monosodos gliutamatas, sodos fosfatas, sodos karbonatas ir sodos benzoatas.

Parengė: Indrė Trusovė.

 



0 Komentaras (-ai) "Druskos pertekliaus žala mūsų organizmui"

Komentuoti

Jūsų vardas:


Komentaras: Pastaba: HTML neverčiamas!

Įveskite saugos kodą: