Naujausi produktai

Apklausa
Ar valote liežuvį?


Akcijos

Perkamiausi

Vitaminas B12

Vitaminas B12

Vitminas B12. Prašnekus apie veganinę/vegetarinę mitybą, žmonės tuoj puola demonstruoti dar mokykloje sukauptus žinių bagažus apie tai, jog negavę reikiamo vitamino B12 kiekio, greitu metu nepakilsime iš lovos.

Kaip yra iš tiesų?

Kas yra vitaminas B12 ir kaip jis gaminamas?

Grin Grin atsakys į visus šiuos klausimus, kuo paprasčiau.

Ką apie tai žinome?

Bemaž viso pasaulio dietologai ir mitybos specialistai laikosi nuostatų, jog šio vitamino būtina įtraukti į kasdienį meniu. Jei žmogus nevalgo gyvūlinės kilmės produktų, tuomet skelbiamas aliarmas ir brukami įvairūs papildai. Tačiau reikalas tas, kad vitamino B12 trūksta ne tik vegetarams/veganams, jo stygiumi skundžiasi didžioji dauguma mėsą valgančių žmonių. Procentaliai, žmonėms - ar jie vegetarai/veganai, ar visavalgiai, vienodai trūksta šio elemento.

Kaip visa tai vyksta?

Egzistuoja du veganiški natūralaus vitamino B12 šaltiniai, kurie abu idealiomis sąlygomis gali patenkinti šio vitamino poreikį. Pirma, vitaminą B12 išskiria tam tikros bakterijos, kurių yra mūsų vartojamuose maisto produktuose ir ant jų.
Antra, vitaminas B12, taip pat, išskiriamas sveikų žmonių žarnyne ir gleivėse.

Kodėl mūsų organizmui trūksta vitamino B12?

Visavalgiai vitamino B12 gauna iš mėsos produktų, kadangi gyvūlių organizmo bakterijos jį gamina, o šis išplinta į raumenis. Tokiu pat principu turėtų funkcionuoti ir visų žmonių kūnai. Bėda ta, jog mūsų organizmai yra išderinti ir persisunkę riebalų ląstelių. Dėl šios priežasties, mums trūksta fermento, vadinamo „vidiniu faktoriumi“, dėl ko mes neįstengiame absorbuoti vitamino B12.

Kaip tai atsitinka?

Vidinio faktoriaus gamyba mažėja, didėjant riebalų suvartojimui ir, šiuo metu, tai yra labiausiai paplitusi šio vitamino stygiaus priežastis.

Daug riebalų turintis maistas grėsmę neįsisavinti natūraliai gaminamo vitamino B12, padidina dėl dviejų priežasčių: bakterijų kolonijos mūsų žarnyne, gaminančios šį vitaminą, kaip gyvybinį kurą naudoja angliavandenius. Todėl, kuo maisto racione daugiau riebalų – tuo mažiau angliavandenių, kuo mažiau angliavandenių – tuo mažiau energijos gauna bakterijos, mažėja kolonijos, mažėja vitamino gamybos apimtis.

Antra, didelės riebalų molekulės užkemša vitamino B12 absorbavimo vietas (receptorius) mūsų žarnyne, o tai dar labiau stabdo absorbaciją.
Kai prie sumažėjusios gamybos apimties prisideda absorbacijos problemos, vitamino B stygius neišvengiamas.

Standartai yra pernelyg dirbtinai paaukštinti

Medicininius standartus nustatinėja korporacijos, kurioms palanku kurti klientūrą milijoniniam papildų verslui. Nustatytos normos, į kurias lygiuojamasi, darant tyrimus, yra nustatytos, pavyzdžiais laikant žmones, kurie nuolatos vartoja vitamino B12 papildus. Žmonės, nevartojantys minėtų papildų, dažniausiai pripažystami turintys per žemą vitamino lygį, net jei tas lygis būna visiškai normalus ir žmonės absoliučiai niekuo nesiskundžia. Tiesiog jų vitamino B12 lygis yra gretinamas su lygiu, būdingu žmonėms, kurie kasdien gauna tam tikrą sintetinę vitamino dozę.

Išvada

Pamirškite nerimą ir abejones. Valgykite sveiką ir naudingą maistą, aktyviai gyvenkite ir džiaukitės gyvenimu. Jūsų kūnas jums pasakys, jei ko nors trūks. Aklai nesekite reklamų ir standartų – pažinkite save ir gyvenimas nušvis neregėtomis spalvomis!

Paruošė Inesa A.

Šaltiniai:

  • “Health and Survival in the 21st century“;
  • “Essential Facts and the Organic Athlete“;
  • Th.Gale „Nutrition and Well-Being A to Z“;
  • D.Graham „80/10/10“;


Rekomenduojame
0 Komentaras (-ai) "Vitaminas B12"

Komentuoti

Jūsų vardas:


Komentaras: Pastaba: HTML neverčiamas!

Įveskite saugos kodą: